Wednesday, September 23, 2009

buih apa nie? eeeiii...geli nya.

Salam. setiap hari kita adalah salah seorang penggunan barangan2 yang di jual di mana2 premis jualan, tidak kira di hypermarket, supermarket, mini market, kedai runcit, warung kopi, restoran, pasar basah (ikan,daging,sayur) pasar kering dan sebagainya. sedar tidak sedar kita, barang yang kita gunakan itu bersih atau tidak?... contoh yang boleh di kongsi di sini adalah makanan seperti daging, ayam, ikan, makanan laut, sayuran2 dam sebagainya. Di sini saya ingin berkongsi maklumat dgn saudara2 sekelian seperti gambar2 di bawah ini: mari kita selami nya...



?

Anda pernah lihat benda di atas nie ka?...ini lah nama nya OZONISER . Fungsinya adalah untuk menyahtoksin dan bahan2 kimia, udara yang kotor yang ada di dalam makanan dan minuman dan tempat tidur kita seperti:
1- ayam
2- daging
3- sayuran
4- dan makanan2 yang lain.
5- air minuman
6- air mandian di bilik air
7- di dalam bilik tidur.
8- buah-buahan
Alat ini di bekalkan dengan 2 hos kecil, 2 biji batu yang berlainan sebagai penapis.
liahat gambar di bawah...

2 hos kecil dan 2 biji batu yang berlainan warna.



batu yang berwarna hitam di atas saya gunakan untuk mengozon bahan2 seperti ayam,daging,ikan, makanan laut, sayuran dan buahan2.

batu warna putih pula saya gunakan untuk mengozon air minuman dan air mandian.

gambar di atas menunjukkan proses ozonizer berlaku...

anda lihat no digital yang berwarna merah tu....itu adalah masa untuk kita set berapa lama kita nak ozon sesuatu barang makanan. ia boleh dilakukan selama 30minit dan ke bawah..
(daging rusa ini saya ozon selama 30 minit...masa di atas tu menunjukkan baki lagi 6minit untuk tamat ozon.
kita boLeh set kan masa mengikut bahan yang kita hendak ozon. jika kita membeli alat ozonizer seperti ini,,, kita akn di bekalkan sebuah buku sebagai rujukan kita .

gambar di atas tu adalah hasil dari ozon yang saya buat ke atas daging rusa. daging ini masih fresh.... bila tengok buih nya tu rasa mcm tidak percaya ja...amat kotor...tapi inilah hasilnya...cuma betul ka dalam daging rusa ada toksin atau bahan kimia atau bektiria?

saya cuba buang buih2 yang ada tu...lepas tu saya ozon semuala...ini jugak hasil nya seperti gambar di atas.

anda lihat la buih nya....amat menggelikan...pekat dan melekat..macam berkarat pun ada. tidak seperti buih2 biasa yang kita nampak.

buih naik sampai melimpahi muka periuk...


gambar penuh buih2 yang terhasil dari ozonizer tu. mengikut keterangan orang yang pakar dgn alat ini, buih2 yang keluar itu adalah toksin, atau bahan kimia yang ada di dalam makanan.



Alat ini saya sudah gunanya dari tahun 20007 lagi sehingga lah sekarang....bukan daging sahaja bila di ozon jadi begitu...daging ayam, ikan dan makanan laut seperti udang,sotong dan sebagainya...juga akan menghasilkan buih sebegitu. ini menunjukakan bahawa setiap makanan seperti itu mempunyai toksin atau bektiria dan sebagainya.
Ozonizer ini jgak boleh di gunakan untuk mengozon udara di dalam bilik tidur.: sejam lagi kita nak masuk tidur di bilik... kita ozonkan dulu..pastikan alat ozonizer tu kita letak di tempat yang lebih tinggi sikit..bau kita ozonkan dia..selama 30minit..10minit..selepas siap ozon..baru kita masuk tidur...anda akan nikmati udara yang segar dan nyaman saya yakin..dan terbukti.
...air minuman ...air mandian di bilikm air...peti ais...untuk simpan makanan di dalam peti ais pun kita boleh ozonkan dia...contohnya :
kita masukan makanan kedalam pelastik atau kontena (tappaware)...lepas tu kita ozon dulu selama 10mnit hingga 15minit,, tutup bekas tu.baru simpan di dalam peti ais...barang2 makanan tu boleh bertahan beberapa hari tanpa hilang kefereshsannya...

Setelah beberapa tahun saya menggunakan alat ozoniser ini...badan saya bertambah sihat dan segar kerana dapat hindar dari bahan2 toksin yang ada di dalam makanan saya.
Alat ozoniser ini terdapat banyak jenis di pasaran sekarang...bermacam2 jenama ada. anda boleh memilih megikut citarasa dan kemampuan anda sendiri...
kalau anda ingin kepastian dan keterangan lebih lanjut boleh lah hubungi saya di talian :

013-8061337
0138748750
0149580108

shidi...kota kinabalu sabah.

2 comments:

ayunik said...

new and gud info for me. thanks

Ibnu Rashid said...

ayunik: wlcome.. kongsi2 info..tq jgak kerna mengunjung ke blog saye..