Tuesday, September 1, 2009

Hari Pertama Lepas Cuti

Alhamdulillah....kembali semula ke sekolah selepas seminggu beristirehat...bercuti...dan sebagainya... suasana hari ini amat sejuk sekali, hujan turun sangat lebat....dari umah lagi sebelum keluar rumah..hujan dah turun dgn lebatnya...pada mulanya aku kira pergi sk. dgn moto ja....oleh kerana time gitu hujan turun... terpaksa la aku pergi dengan kuda merah aku yang masih berkilat2 tu(mabru cuci tu)...tp oleh kerna keadaan tidak mengizinkan terpaksa la aku pacu kuda nie...
Sepanjang perjalanan ke sekolah, hujan turun dgn lebatnya....lebih kurang 20 minit berperang dengan jem jalan raya, maklumlah waktu perdana...semua orang keluar kerja. Aku sampai di simpang masuk ke sekolah... aku tengok sudah ada 5 buah kereta rakan2 guru parking di siring jalan. Meraka dah masuk dalam lah tu...aku pun teruskan perjalanan yang aku sendiri x berapa suka...sb keadaan tidak pernah berubah jalannya. amat teruk...jahat...berlubang2....tambahan lagi masa hujan macam hari ni la.. gambar ada jgak aku ambil, nanti aku uploadkan kemudian.
Alhamdulillah...Sampai jugak aku di sekolah lebih kurang jam 8 pagi..(dah lewat nie) tapi apa boleh buat.. keadaan tidak mengizinkan untuk datang awal...(perjalanan mengambil masa lebih kurang 1 jam) setelah sampai di sekolah, macam biasa lah... rakan guru semua bertegur sapa... bertanya khabar.....aku tengok semua guru2 di bilik guru 1 ada belaka. selesai tulis nama(masih menual) aku pergi ke bilik guru 2 di bangunan belakang ( Blok B) ada 2,3 orang rakan guru berada di sana. (bertegur sapa)...
Cikgu Juin, yang datang sekolah dengan moto, basah kuyup pakaian dia sebab sepanjang jalan dia kena hujan. ciaaaan dia...namun oleh kerana tangjungjawab yang mesti di pikul....dia tetap pergi ke sekolah.(semangat) masih ada seorang dua guru yang tidak hadir atas sebab2 tertentu... Masa pertama aku PSK...sempat jugak aku masuk 1/2 jam ja.
Selesai mengajar, aku terus pergi ke bangunan belakang, menuju ke surau yang selama 1 minggu aku tinggalkan. pa dah jadi dgn surau tu..? sampai di depan pintu surau, aku perhatikan, masih tidak berubah seperti minggu lepas. Syukur...Alhamdulillah...masih ada surau aku...hehehehehe... Aku buka pun buka kunci, setelah pintu dibuka, alamak...masih belum ada apa2 perubahan...masih dalam rinovisyen (betulke aku tulis nie?)...masih dalam pembikinan lagi la tu.
Aku pun terus masuk ke dalam surau...aduuuh..banyak pasir2 dan sawang dan sampah di sini. aku pun capai penyapu, terpaksalah aku membersihkan dulu surau yang seminggu ditinggalkan nie...selesai mengemas dam membersih, aku pun mulalah membuka lektop aku. untuk melayari tenet..(aku free la sekarang)...1st yang aku cari..blog sekolah nie lah...nak update sikit2 cerita untuk hari nie...(berhenti menulis sekejap masuk kelas...)
Cuaca masih sejuk...hujan masih turun dengan lebatnya tika ini....mata pun macam sayu2 dah...mcm nampak bantal jak..kui kui kui...aku teruskan sikit menulis saki baki yang aku amati di sekolah nie...Lebih kurang pukul 12.50...aku dengar bunyi loceng ... aku terkejut..sekali tegok jam...alamaak...waktu pulang dah ka...aku pun cepat2 ambil wudhuk ...aku solat dulu zohor sebelum aku meninggalkan sekolah nie..pulang seperti biasa.

sekian terima kasih.... jumpa lagi Insyaallah.




No comments: