Friday, January 22, 2010

KEHILANGAN SAHABAT SEJATI

 Assalamua'laikum,
 Alhamdulillah syukur kita kepadaNya kerana di panjangkan usia dapat kita jejak kaki ke tahun 2010. Amiiiin. Sejarah dan kenangan di tahun 2009 masih panas dalam ingatan, banyak peristiwa2 yang berlaku samada yang baik dan yang kurang baik bahkan yang tidak baik  berlaku sepanjang tahun itu. Cuma di sini aku terasa  dengan kehilangan 2 sahabat baik aku. Mereka lah sahabat aku sepanjang perjalanan meredah hutan, bukit, bakau, grable, hujan, panas, debu, becak dan seangkatan. Dan sahabat baik ini telah berpindah ke tempat kerja baru  mulai 2010 dan perpindahan mereka secara mengejut membuatkan aku amat terasa kehilangan itu. 2 sahabat baik ini ialah jeng jeng jeng.... juin dan kamel@isa.
 walaupun kamel hanya pindah tak jauh dari tempat lamanya,. namun laluan sudah berubah, dia tidak lagi meredah halangan2 seperti tahun2 lalu.... hampir 13 tahun beliau berada di sekolah ini, dan aku bersama beliau hanya 2 tahun. namun keakraban itu wujud. khabarnya si kamel nie sekarang terpaksa merempoh halangan yang lain pula. lautan dan ombak menjadi taruhan nya hari2.... beliau berpindah ke sebuah pulau yang berdekatan dengan bandar KK. lain pulak kejadian si juin, katanya dia bertambah hebat halangan ke tempat kerja baru, dia terpaksa tukar motor yang lebih berkuasa tinggi dan lebih lasah, ha ha ha ha ha... apa bleh buat. itu pilihan hati... dahulunya berbukit2, sekarang berbukit bukau jauh masuk kedalam hutan belantara... he he he,,, juin ..ada klu ko jumpa itu payau, ko langgar ja a...hahahahahahaa...mel... plak.. katanya... klu dah cuaca gelap nak hujan, di jeti lah di kerja..keh keh keh... lain tempat lain ragam nya...ada yang bertambah selesa, ada yang bertambah sengsara.... aku tetap di sini jua...namun aku masih ada lagi 2,3,4 kawan yang masih kekal di sk nie...dee, awie, hussin dan yang terbaru si azhar...kawan laki2 la.. yang perempuan tetap masih di sini...cuma 1 orang ja amoi yang pindah...

No comments: