Wednesday, June 30, 2010

Tahniah vs sedih

TAHNIAH

Salam reformasi untuk sk.kebagu, menggatal, kota kinabalu, sabah. Tahniah buat 6 orang KTBM di sekolah ini yang telah dinaikkan pangkat secara time base. Setekah berkhidmad lebih dari sepuluh tahun, kini mereka menikmati kenaikan pangkat. Tahniah sekali lagi...pesanan dari saya, jadikan lah kenaikkan pangkat ini sebagai satu cabaran kerja yang lebih mencabar dan berkerja dengan lebih dedikasi. Kamu adalah sahabat yang paling saya kasihi di sekolah ini...

 VS

SEDIH

 Sehingga hari jumaat minggu lalu, sk.kebagu di kejutkan dengan berita yang amat menyedih kan tatkala mana sebelum itu lebih kurang 5 orang guru di sekolah ini telah berpindah dengan tiba-tiba dan kini 6 orang sahabat dari KTBM pula mendapat surat perintah pindah ke destinasi yang di tetap kan oleh jabatan. Kesemua KTBM itu di pindah kan dengan tiba2 tanpa pengetahuan pihak sekolah apalagi dari kami kakitangan warga Sk. Kebagu sendiri....amat menyedihkan...kegembiraan yang di sambut dengan kenaikan pangkat kini di selubungi kesedihan dengan di ganti perpindahan serta merta. ish ish ish.... x patut x patut....ramai dari kami guru amat terperanjat dengan berita itu, ada yang tidak percaya, ada yang buat selamba sebab x pecaya jugak... he he he...
 Apa pun hidup perlu di teruskan, kata diantara yang di pindahkan - "setiap pertemuan , ada perpisahan." saya setuju itu, apa pun, yang masih berkhidmat di sk.kebagu, kita teruskan menyebarkan ilmu kepada anak didik kita. yang pergi biarkan pergi, insyaallah ada hikmah di sebalik pemergian drastik mereka itu.... 
 Untuk sahabat2, babu-babu yang pergi, kami di sk.kebagu akan senantiasa kenangkan jasa kamu yang banyak dan tak terhingga sepanjang kamu semua berada di sini.... kami juga berharap kamu semua akan terkenangkan kami di sini.... untuk diri saya, pertama sekali saya mohon kemaafan berbanyak2 jika ada apa yang saya telah lakukan kesalahan, kesilapan , terkasar bahasa, tersasar sasaran, termakan minum yang tak disengajakan, maakan saya. keceriaan kita di rumah rehat itu akan saya abadikan di rumah itu. saya dan rakan2 yang lain akan terus pergi ke rumah rehat kita itu seperti biasa untuk rehat, makan minum, cerita2 tentang kamu (bukan mengumpat aaa) sehingga di arahkan tutupoleh pihak pentadbir...(harap2 tidak lah kan) 
 itu sahaja celoteh pada awal pagi ini... kepada husin, kalau koterbuka blog ini, baca jak, jgn ketawa2.. dan suruh yaang lain buka jugaak blog ini... insyaallah... gambar2 kamu akan saya upload ke sini jika ada masa kelapangan buat tatapan saya dan pengunjung2 blog ini sebagai kenang kenangan.
sekian jumpalagi jika ddi izin kan Allah... insyaallah.
amin.

No comments: